Os i dumhet 2006-2010

Jag drömde inatt att jag skulle nå några mål, ett av dom var att få sova klart... När man är ute och super vafan ska man göra för att ha kul?

Jag fattar inte det riktigt, men jag har en liten ledtråd, man ska nog inte vara ironisk innan.

Vart är sverige på väg egentligen? Nu har man kommit med förslag om att man ska minska på den personliga integriteten, genom att läsa ens email och kolla efter nyckelord som t.ex bomber och granter. Det utan reell brottsmisstanke och att ingen domare som ger sitt godkännande.

Mycket skojigt tycker jag... Varför inte installera en analprobe på alla i sverige och dom som vägrar blir skjutna eller deporterade till Kiruna. Strafflägren i Kiruna skulle bara visa repriser av "Skilda världar" och "Glamour".  Nej jag säger bara att jag kommer att rösta på Piratpartiet till valet och jag tycker att någon borde anmäla Thomas Bodström för tjänstefel. Anledning : Galopperande dumhet.

Hur mcket jag än vill att alla som gör brott får sitt straff så tycker jag att personlig integritet och oskyldig tills motsatsen bevisats är lite viktigare. Har man inga bevis så ska man inte in och rota i någon annans liv. Speciellt inte med datorer som poliser, det är här som det kan gå riktigt åt helvete. För tänk om någon tar över registren som styr datorerna?

Ät  äppelkaka och var glad

//holm 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback