När man talar om trollen

Jag satt och pratade med min gode vän marcus och så kom vi in på yttrandefrihet och sådant roligt. Marcus är en sådan kompis som jag kan bli så jävla arg på ibland, oftast så är det inte för han förolämpar mig utan för att han talar om för mig att jag har fel och jag vet att han har rätt :)
Det är därför jag gillar att prata med honom.

Grandmaster D Vanilla säger:
 ohla marcys
Marcus säger:
 vuuh-nilla
 supppppp brooooooo 
 ohyeaah oh yeah
Grandmaster D Vanilla säger:
 ke passa
 =)
Marcus säger:
 aqui estoyyyyyy
 pyzzlar du mee?
Grandmaster D Vanilla säger:
 jag diskar och gör i ordning för en liten dammsugning
Marcus säger:
 mysigt
Grandmaster D Vanilla säger:
 ska grilla sedan vid 18tiden
Marcus säger:
 har du gött kött
Grandmaster D Vanilla säger:
 det är klart  
 ska se om jag kan dra ut med katten oxå
Marcus säger:
 han måste få kissa
Grandmaster D Vanilla säger:
 nä det gör han så bra på mina handukar så  
Marcus säger:
 tog hon inte med kissen..
Grandmaster D Vanilla säger:
 nope
Marcus säger:
 haha "de ska ändå tvättas sen"
Grandmaster D Vanilla säger:
 hennes morsa har en kattätande hund
Marcus säger:
 hahahahaaha vafan
 hur går det till?
Grandmaster D Vanilla säger:
 ja hundjävel hatar katter helt enkelt
 och det är som att släppa lös en kryssningsmissil... den slutar inte förrens det inte finns något kvar
Marcus säger:
 men.. varför ha en sån...
  
Grandmaster D Vanilla säger:
 jag vet inte men det var väl inte meningen från början utan hundjävel fick en dålig start med katter och sedan har det inte gått att kombinera dem helt enkelt
Marcus säger:
 hahahaha
 dålig start
Grandmaster D Vanilla säger:
 =)
Marcus säger:
 han skulle ha en rejäl kick på käken om han rörde dem
Grandmaster D Vanilla säger:
 det är en hon men annars har du helt rätt
Marcus säger:
 mmm
Grandmaster D Vanilla säger:
 http://livenews.com.au/news/ms-average-has-sexier-body-than-playboy-bunny-study-finds/2009/6/11/209600
 http://farm4.static.flickr.com/3446/3309081805_0b9d3204f4_o.jpg
 vad ska du göra idag?
 http://www.youtube.com/watch?v=ExAw4hIhRIU
Marcus säger:
 så roligt att man forskar grejer som ändå är så...
 jag vet inte..
Grandmaster D Vanilla säger:
 eller hur  
Marcus säger:
 det finns ändå ingen sanning
 det finns bara.. "som tycker så"
 men det framställs ändå som att det "är så"
Grandmaster D Vanilla säger:
 hehe  
Marcus säger:
 idag ska jag hinna klicka påalla jävla länkar du skickar
Grandmaster D Vanilla säger:
 ahhaahahahahah
 jasså jag älskar länkar det vet du
Marcus säger:
 haaha jaaa
Grandmaster D Vanilla säger:
 http://techdirt.com/articles/20090610/1638515191.shtml
 det här är vad som kan hända om man inte passar sig för idiotiska lagar
Marcus säger:
 vad ska han ha det till?
 det är ju klart att det inte ska vara så
 jag vill inte.. rättfärdiga meningslös jakt på ID av de som postar
Grandmaster D Vanilla säger:
 han ska sätta åt dem som kommenterade negativt på en artikel i LasVegas times
Marcus säger:
 men det finns ett problem 
Grandmaster D Vanilla säger:
 de som kritiserade en kollega till honom
Marcus säger:
 jo sjukt i sig
 men det finns ett problem med att alla kan skriva vilken skit som helst
Grandmaster D Vanilla säger:
 och det är?
Marcus säger:
 i vanliga fall... är det tänkt att vi ska leta efter källor tex
 men det sprids så mycket dynga så enkelt
 om jag harvade runt nätet och skrev om daniel holm
 och sa en massa saker han gjort
 som är jävligt dumma
 medan jag själv är anonym
 så kan jag göra rätt mycket
 jag säger bara att det är ett problem
Grandmaster D Vanilla säger:
 hehe... det hade ju inte påverkat mig om du inte adderat en bild
Marcus säger:
 jag kan bygga en hel hemsida
 eller säga allt på en blogg
 sen är det ju "bara en blogg"
 och eftersom det "bara är en blogg"
Grandmaster D Vanilla säger:
 ja, så sant
Marcus säger:
 så kan jag härja runt
 hade jag varit en tidning hade jag inte kunnat göra det
 eftersom det finns ansv. utg osv
Grandmaster D Vanilla säger:
 det är klart du kan, men du avslöjar ju dig genom att du vet saker om mig då
 och då kan jag ju gå på dig så
Marcus säger:
 jag kanske inte vet ett skit om dig
 kanske inte gillar dig bara
 jag kan väl skriva om den gången.. 98.. 
Grandmaster D Vanilla säger:
 ja, då är det ju skitenkelt att dementera
Marcus säger:
 och allt som hände i den där båten då du snortade två meter
Grandmaster D Vanilla säger:
 eller bara ignorera
Marcus säger:
 sen länkar alla
 "daniel snortade i en båt"
 13243345 st bloggar på portalen .. 
 har en länk till min blogg
Grandmaster D Vanilla säger:
 jo men en blogg har oftast en publik på 1
Marcus säger:
 alla skriver
 JÄVLA IDIOT DANIEL du som vAR GRAVID OCH ALLT
Grandmaster D Vanilla säger:
 hahahah
Marcus säger:
 hahahahaha
Grandmaster D Vanilla säger:
 då skulle jag bara garvat
Marcus säger:
 hahahah jag med
 men då skriver jag det om din morsa då
 för allt är ju lagligt på nätet...  
Grandmaster D Vanilla säger:
 JAAAAAAAAAA
Marcus säger:
 nej men
Grandmaster D Vanilla säger:
 det är klart det är =)
Marcus säger:
 men pul ska väl fungera mot det där tror jag
Grandmaster D Vanilla säger:
Problemet är om du gör det lättare för folk att skada folk som på ett legitimt och städat sätt säger att det är bluff och båg det ni håller på med, då går det som med simon singh.
Han kritiseradekiropraktorerna i Storbrittanien som sa att man kunde bota allt från skrubbsår till halshuggning med hjälp av att pilla med ryggraden. Vad gjorde de? Jo, de stämde honom i storbrittanien för förtal, problemet med UKs förtalslagar är att det knappt går att få rätt mot dem, det är alldeles för lätt att säga att "han förolämpade mig det aset" och den ende det drabbar är den som skulle ha förolämpat dig.
Han får gå igenom en rättsprocess som är lång och kostsam även om han har rätt i det han säger och att han har kollat fakta och undersökningar och kan styrka med fotnötter och hänvisningar.
Detta gör att man introducerar något som kallas självcensur som också är väldigt skadligt
När folk drar sig för att kritisera för att "tänk om de stämmer mig",  vart tar då demokratin och yttrande friheten vägen helt plötsligt.
Jo, de slängde vi ut som bebisen med badvattnet
Marcus säger:
 grymt bra poänger
 men du kan i princip skriva vad som helst
Grandmaster D Vanilla säger:
 ja det är ett problem, men inte jättestort. Det blir stort när folk som skriver lögner får massor av folk att tro på dessa lögner, då är tyvärr oftast försent att dra dem inför domstol också 
 då är det bara att invadera =)
 så jag har inte jätteproblem med att arne 46 skriver att jag är eller har varit en skitstövel, för jag vet att det inte kommer att läsas av många och oftast inte av sådana som är relevant
 relevanta
Marcus säger:
 nej men det finns folk som får allt fö rmycket credd
 men vet för lite
 sen skaran som bara hänger på och tycker
 UTAN att tänka kritiskt
 alltså
 Daniel är ju kille.. 
Grandmaster D Vanilla säger:
 jag vet vad du menar
Marcus säger:
 han KAN ju faktiskt inte bli gravid
 om man bara hade kollat upp hans kön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback